Sidevisninger i alt

tirsdag den 22. maj 2012


Lidt om saltning af ost 
Jeg har denne side fra Gavin Webber Australien

Salt er en vigtig ingrediens i ost. Det udstøder valle, forsinker omdannelsen af ​​laktose til mælkesyre og bevarer osten. Den tilføjer også smag og hjælper med at danne en skorpe. Den ofte citerede "Ost er mælkens spring mod udødelighed" ville ikke være så, hvis det ikke var for salt.

Der er to måder at tilføje salt til ostemassen før modning en ost. Den ene er at tilsætte salt direkte til ostemassen under forarbejdning, og den anden er at gennemvæde presset ost i en saltopløsning. Ost som Parmesan, Romano, feta og Edam er i saltlage, således at saltet absorberes, og det bevarer osten. Andre som gerne vil i saltlage Caerphilly.

Så hvordan kan du lave en saltlage? Jamen det er ret simpelt. Jeg koger 2 liter vand og tilsætter 1/3 til 1/2 kop salt og 2 spsk. hvid eddike og 1 teske calciumchlorid. Så lader jeg det køle ned og neddyppe osten, som normalt flyder til toppen. Jeg synes, at det er lige præcis nok salt, og eddike og calciumchlorid stopper ost fra udvaskning calcium tilbage i saltlage. Jeg genbruger derefter saltlage som en vaske-løsning på andre hårde oste til at hjælpe med at hæmme skimmelvækst.


Saltlagen skal være kold før du lægger din ost i den
Hvor længe vil du lade den ligge i saltlage? Samt det afhænger af densiteten af ​​osten. En dejlig hård ost som Parmesan skal mindst ligge der 24 timer. Ricki Carol 's cheesemaking.com hjemmeside anbefaler følgende:

"Ost af forskellige densiteter og former kræver forskellige tidspunkter i saltopløsningen. En generel regel er en time per 450g. For hver (2,5 cm) tykkelse af ost. En meget tæt lav fugtighed ost, såsom Parma skal have mere tid end en fugtig åben tekstur ost. "
Hvis du vil kan du gemme saltlage til senere brug i køleskabet.
Jeg håber, at dette besvarer eventuelle lage spørgsmål nogen har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar