Sidevisninger i alt

søndag den 15. juni 2014

Manchego udfordringer

Så blev det tid at skære min manchego i stykker. I lang tid har jeg bemærket, at den havde nogle blå mærker under skorpen på den ene side.
Jeg var meget spændt da den blev skåret over, her er billede af hvad jeg fik at se.
Jeg begyndte at skære alt det blå væk og det blev til lidt over et kg. Det bliver til fuglemad, mens resten af osten blev skåret ud i mindre stykker som blev vacumpakket til os selv.


Alt i alt, blev der godt 4 kg. ost til os selv. Mælken har kostet 160kr. de forskellige småting som tykmælk, løbe osv. koster også lidt - men lad os så sige 180 kr. for 4 kg. god Manchego lagret i 3 måneder, det ville vist koste ret meget mere hvis jeg skulle købe det.
Osten smager dejligt, den har en god konsistens, er blød og lækker... Så det bliver da ikke sidste gang jeg skal lave sådan en fætter og så skal jeg da også lige fremhæve, glæden ved at lave det selv og at vide hvad der er puttet i den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar